Total War: Warhammer 3 Factions | Jakie frakcje wybrać??

Total War: Warhammer 3 to turowa gra strategiczna i taktyczna czasu rzeczywistego, która jest częścią uniwersum fantasy Warhammer. Ma to być kataklizmiczne zakończenie trylogii. Zbierz swoje oddziały i dołącz do zakręconego Królestwa Chaosu w Warhammerze 3.

Warhammer 3 wprowadza nowe frakcje, z których będą mogli wybierać gracze. Od dnia premiery dostępnych jest w sumie 8 frakcji, a kolejne pojawią się w przyszłości w formie dodatków DLC. 8 frakcji dzieli się na Daemonów, Ludzi i Ogry. Niestety, inne frakcje, takie jak Krasnoludy, nie są jeszcze dostępne, ale na pewno znajdzie się dla nich miejsce w przyszłości.

Oto 8 dostępnych frakcji Total War: Warhammer 3 od pierwszego dnia gry.

Frakcje w grze Total War: Warhammer 3

Daemons of Chaos/ Legion of Chaos

Daemony Chaosu

Na początek mamy Demony Chaosu, znane również jako Niepodzielny Chaos. Nurgle to nowa grywalna rasa w Total War: Warhammer 3, reprezentująca Daemonów, którzy nie są związani z czterema Bogami Chaosu.

W ramach Daemonów Chaosu istnieje tylko jedna grywalna frakcja. Nazywa się Legionem Chaosu i jest dowodzony przez Księcia Demona. Pobierają jednostki od wszystkich czterech bogów Chaosu w grze, co czyni ich wszechstronną i elastyczną frakcją.

Na początku kampanii możesz stworzyć własnego Księcia Daemonów. Możesz go również dostosować do swoich potrzeb, dodając dowolne części ciała i broń. Jesteście wyjątkową frakcją, ponieważ do prowadzenia kampanii wykorzystujecie przychylność zamiast pieniędzy.

Kiedy grasz jako Demony Chaosu, masz do dyspozycji pięć rodzajów Korupcji Chaosu. Dotyczy to również czterech Bogów Chaosu i Niepodzielnego Chaosu. Zapewniają one bonusy dla Twojego Księcia Demona.

Poza tym nie ma jeszcze zbyt wielu informacji na temat demonów Chaosu.

Bogowie Chaosu

Bogowie Chaosu

Kolejne frakcje poświęcone są wyłącznie czterem bogom Chaosu. Każdy bóg Chaosu ma swoją własną frakcję z unikalnymi zdolnościami, umiejętnościami, jednostkami i atutami.

Khorne

Khorne to bóg Chaosu, który jest bogiem krwi, zabijania i gniewu. Choć wszyscy czterej bogowie Chaosu są potężni, Khorne jest powszechnie uważany za najpotężniejszego. Ceni bitwy ponad dyplomację i skupia się raczej na zniszczeniu i kolonizacji niż na osiągnięciu porozumienia lub ugody.

Większość jednostek Khorne’a to jednostki walczące wręcz, które zadają wysokie obrażenia i często posiadają pasywną umiejętność Szał. We frakcji Khorne’a są tylko dwie jednostki dystansowe i nie ma w ogóle czarodziejów. Każde zabójstwo dokonane przez armię Khorne dodaje do zasobów bitewnych Khorne i powoli je zapełnia.

Gdy masz już wystarczająco dużo, możesz wydać zasoby bitewne, aby aktywować 3 różne zdolności armii.

  • Róg Khorne’a: +24 ataki w walce wręcz przez 31 sekund. Promień rażenia 35 m i 90-sekundowy czas odnowienia.
  • Bezlitosny gniew: Niezniszczalny, a jednostki nie mogą umrzeć. Efekt ten trwa 20 sekund, a jego czas odnowienia wynosi 90 sekund.
  • Ostrze Khorne’a: Eksplozja, która zadaje 72 obrażenia (24 przebicia pancerza). Zadaje magiczne obrażenia w promieniu 20 m.

Khorne rozprzestrzenia Korupcję Khorne’a. Jego armia składa się z elitarnych jednostek daemonów i śmiertelników, które są odporne na czary. Należy wziąć pod uwagę, że Khorne nie posiada żadnych jednostek piechoty ani kawalerii walczących na odległość.

Nurgle

Następnie mamy Nurgle. Nurgle jest Bogiem Chaosu rozpaczy, chorób, rozkładu i pogodzenia się z nieuchronnym końcem. Nurgle pojawia się dla beznadziejnych i zdesperowanych śmiertelników. Spośród wszystkich bogów Chaosu Nurgle jest jedynym, który w jakiś sposób troszczy się o swoich wyznawców. Zazwyczaj oferuje im odpoczynek od bólu i cierpienia.

Nie ma jeszcze zbyt wielu informacji o jednostkach Nurgle, ale Nurgle ma dostęp do 2 lores magii.

  • Lore Śmierci: Kategoria zaklęć magicznych, która oferuje mieszankę zaklęć zadających obrażenia i zaklęć siejących spustoszenie w morale wroga.
  • Lore Nurgle’a: Zestaw zaklęć magicznych unikalnych dla rasy Nurgle. Oferują mieszankę obrażeń, regeneracji i innych ulepszeń dla armii.

Frakcje Nurgle są doskonałe w szerzeniu zepsucia. Łatwiej jest im szerzyć korupcję niż innym frakcjom. Plagi naturalnie rozprzestrzeniają zepsucie, a nawet można je ulepszyć, aby rozprzestrzeniały się jeszcze bardziej. Inne postacie i budynki również mogą oferować ulepszenia i bonusy do szerzenia zepsucia.

Slaanesh

Slaanesh – bóg Chaosu, który jest bogiem nadmiaru, hedonizmu i obsesji. Slaanesh jest też czasem nazywany Księciem Ciemności lub Księciem Przyjemności. Jako najmłodszy z bogów Chaosu, Slaanesh jest powszechnie uważany za najsłabsze ogniwo. Slaanesh przemawia głównie do egoistów, uzależnionych, artystów i hedonistów wśród śmiertelników. Mówi się jednak, że Slaanesh ponad wszystko pragnie dusz elfów i pożera je z przyjemnością.

Podobnie jak w przypadku Khorne’a, zabijanie wrogów daje armii Slaanesha walutę bitewną, którą można wydać na różne efekty. Na razie nie wiadomo, jakie będą jej efekty. Ale nazwy efektów to Fascynacja, Narcyzm i Słodki Smutek.

Slaanesh ma dostęp do dwóch magii.

  • Lore of Shadows: Oferuje wiele heksów i zaklęć wzmacniających, a także kilka silnie uszkadzających.
  • Lore Slaanesha: Jest to unikalna lora Slaanesha, która oferuje mieszankę heksów, wzmocnień, obrażeń i zaklęć AOE.

Wyznawcy Slaanesha mają silną dyplomację, która doskonale uzupełnia ich zdolności bojowe. Frakcje Slaaneshi mogą również stworzyć unikalny zasób zwany Wpływem Uwodzicielskim. Frakcje o wysokim Wpływu Uwodzicielskim są łatwiejsze do manipulowania, podczas gdy te o wyjątkowo wysokim Wpływu Uwodzicielskim mogą zostać łatwo zwasalizowane.

Tzeentch

Ostatnią frakcją bogów Chaosu w Total War: Warhammer 3 jest Tzeentch. Tzeentch jest bogiem Chaosu, bogiem ambicji, intryg, kłamstw, magii i zmian. Jest mistrzem w myśleniu, ma plany w planach w planach. Podsuwa złoczyńcom przebiegłe plany, a jednocześnie daje bohaterom odpowiednie pomysły, by je powstrzymać.

Jego wyznawcy to poszukiwacze wiedzy i mocy, którzy zmutowali w inne, dziwne formy. Jego jednostki w większości posiadają magiczne zdolności i mają dostęp do trzech różnych języków magii.

  • Lore Metalu: Kategoria magii, która zawiera zaklęcia transmutacji zadające bezpośrednie obrażenia i wzmacniające sojuszników.
  • Lore of Fire: Jest to kategoria magii, która zawiera głównie niszczycielskie zaklęcia ofensywne z kilkoma rozszerzeniami.
  • Lore of Tzeentch: Jest to kategoria magii unikalna dla frakcji Tzeentch. Składa się głównie z niszczycielskich heksów i wirów.

Niewiele informacji jest jeszcze dostępnych o Tzeentchu. Jestem pewien, że więcej informacji zostanie ujawnionych, gdy nadejdzie data premiery.

Ludzkie frakcje

Ludzkie frakcje

Do tej pory potwierdzono istnienie tylko dwóch ludzkich frakcji. Są to Kislev i Wielki Cathay. Obie będą dostępne i grywalne od pierwszego dnia gry.

Kislev

Frakcja Kislev to dumna ludzka nacja znajdująca się w północnej części Starego Świata. Znani są z surowych zim i silnej opozycji wobec Chaosu. Nie jest to całkiem nowe wprowadzenie, ponieważ pojawiła się ona w Total War: Warhammer 1 i 2 jako pomniejsza, niegrywalna frakcja. Teraz stanowią kompletną jednostkę i mogą walczyć na polu bitwy.

Lista Kislevu składa się z typowych ludzkich frakcji. Posiada solidny trzon piechoty, różne dobre kawalerie, ale nie posiada jednostek latających. Jednostki Kislevu wyróżniają się tym, że są biegłe zarówno w walce wręcz, jak i na dystans.

Większość jednostek Kislevu posiada także umiejętność „Przez naszą krew”, która daje im dodatkowe zdolności przywódcze, gdy zaczyna brakować im zdrowia. Frakcja Kislev jest również zdolna do magii i posiada dostęp do dwóch czarów.

  • Lore of Tempest: Większość zaklęć zwiększa szybkość sojuszników i daje im dodatkowe bonusy. Lore of Tempest jest dostępny tylko dla Kislevu.
  • Lore of Ice: Większość zaklęć skupia się na zmniejszaniu prędkości przeciwnika, zadawaniu obrażeń, a nawet blokowaniu ataków.

Kislev nadal utrzymuje przyjazne stosunki z Imperium i krasnoludami. Ich główna walka nadal toczy się przeciwko Chaosowi.

Grand Cathay

Druga frakcja ludzka znana jest jako Wielki Katar. Wielki Cathay jest największym imperium na świecie i składa się głównie z ludzi. Rządzą nim nieśmiertelne smoki, które mogą przybierać ludzką postać. Są oni przeciwnikami Chaosu i zazwyczaj znajdują się na Dalekim Wschodzie, co sprawia, że są odizolowani od innych frakcji.

Wielki Cathay ma dostęp do pięciu różnych rodzajów magii.

  • Wiedza o Yang: Lore Jang jest unikalna dla frakcji Wielkiego Cathay. Skupia się na wzmacnianiu sojuszników za pomocą stanowczej wiary lub niszczeniu wrogów za pomocą ścian wiatru.
  • Lore of Yin: Lore of Yin to kolejna lore unikalna dla Wielkiego Cathay. Tym razem zaklęcia skupiają się na odbijaniu pocisków lub przywoływaniu duchów zmarłych do pomocy w walce.
  • Lore of Life (Lore of Life): Magia życia skupia się głównie na leczeniu sojuszników i innych defensywnych wzmocnieniach. Istnieją jednak również szkodliwe zaklęcia.
  • Lore of Metal: Kategoria magii, która zawiera zaklęcia transmutacji zadające bezpośrednie obrażenia i wzmacniające sojuszników.
  • Lore of Heavens: Wreszcie, Lore of Heavens skupia się na zadawaniu obrażeń i rzucaniu bójek na wrogów.

Królestwo Ogrów (DLC)

Królestwo Ogrów

Ostatnią frakcją jest Królestwo Ogrów. Ta frakcja jest grywalna tylko jako DLC i jest rozdawana za darmo ludziom, którzy zamówią grę w przedsprzedaży lub kupią Total War: Warhammer 3 w ciągu pierwszego tygodnia od premiery. W późniejszym czasie frakcja Królestwo Ogrów będzie również dostępna do kupienia jako osobne DLC.

Większość jednostek Królestw Ogrów to potworna piechota, potworna kawaleria lub po prostu potwory. Oni również mają dostęp do trzech magicznych języków.

  • Lore of Beasts: Zaklęcia z działu Lore of Beasts skupiają się głównie na różnych stworzeniach i ich wpływie na pole bitwy.
  • Lore Ognia: Lore of Fire skupia się głównie na ofensywie. Zawiera ona większość zaklęć zadających obrażenia i kilka ulepszeń.
  • Lore of the Great Maw: Lore of Great Maw jest również znana jako „Magia jelit” i jest unikalna dla Królestw Ogrów. Ta frakcja ma trochę leczenia, obrażeń, heksów i ulepszeń.

To już wszystkie dostępne informacje na temat różnych frakcji w grze Total War: Warhammer 3. Każda frakcja ma swój własny, unikalny styl gry i oferuje różne zdolności i umiejętności. Wybór jednej z nich może być trudny, więc przed podjęciem decyzji zapoznaj się z ich wadami i zaletami.

Jak oceniasz artykuł?
Genshin1