Jak zbudować Kaeya w Genshin Impact??

*sighs*

Chociaż lubię odpowiadać na pytania dotyczące budowy, musisz być bardziej konkretny. W każdym razie, właśnie zapytałeś, jak zbudować Kaeyę. . . Oto gigantyczna porcja informacji, którą wyplułem.

Po pierwsze, chcę to powiedzieć od razu: Zdecydowanie, zdecydowanie, zdecydowanie uważam, że nie musisz się zbytnio martwić o budowę postaci aż do połowy lub końca gry, czyli mniej więcej do AR30. Może najwcześniej AR25. Dzieje się tak, ponieważ przed tym momentem nie będziesz miał dostępu do artefaktów, broni i innych materiałów, w które warto inwestować. Bronie trzygwiazdkowe, z bardzo nielicznymi wyjątkami, stają się prawie przestarzałe w grze końcowej.

Nie oznacza to, że nie możesz ulepszać trzygwiazdkowych broni lub artefaktów, ale nie powinieneś inwestować w nie poważnych środków. Lepszym zastosowaniem żywicy i mory byłyby Linie Promieniste, domeny ulepszeń broni i domeny ksiąg talentów. Gorąco polecam nie zajmować się domenami artefaktów przynajmniej do AR40, jeśli nie do AR45, kiedy to zaczniesz odblokowywać pięciogwiazdkowe artefakty. Nie wiem, dlaczego niektórzy ludzie tak chętnie rozpoczynają hodowlę artefaktów. Uwierz mi, że w końcu będziesz zajmował się domenami artefaktów do czasu, aż wrócą do domu krowy.

Chcę powiedzieć, że budowanie nie jest ważne aż do późniejszego etapu gry. Około AR35 możesz zacząć wyposażać swoje postacie w lepsze artefakty i zestawy, ale nie zaczynaj poważnie inwestować dopiero później.

Dobra? Dobra. Porozmawiajmy o wczesnej grze (przed AR25). Co chcesz wtedy mieć na swojej postaci??

Ogólnie rzecz biorąc, nie przejmuj się tym zbytnio. Skup się na procentowych statystykach głównych ataku, jeśli możesz, na tym etapie gry musisz po prostu zabijać wrogów. Jeśli masz postać, której umiejętności skalują się z inną statystyką, np. tarcza Noelle skaluje się z obroną, a leczenie Barbary skaluje się z HP, wyposaż ją w to miejsce. Ale nie zawracaj sobie głowy bonusami do zestawu ani podmianami. Poradzisz sobie bez nich.

Teraz, od połowy do końca gry. Ta odpowiedź skupia się na 4 i 5 gwiazdkowych artefaktach i broniach dla graczy po AR35 lub wyżej.

Pierwszym poważnym wyborem, jakiego musisz dokonać, budując postać Genshin Impact, jest to, do czego będzie ona przeznaczona. Zazwyczaj jest to jedna z dwóch opcji: DPS (dobijanie wrogów na śmierć) lub wsparcie (pomoc dla drużyny w inny sposób, np. leczenie lub sprawienie, że DPS szybciej dobija wrogów na śmierć).

Kaeya nie jest uzdrowicielem, gratulacje, ta decyzja została podjęta za ciebie. Tak, jeden z jego talentów biernych trochę go leczy, ale to za mało, by usprawiedliwić budowanie go jako uzdrowiciela. Ale nadal, DPS czy wsparcie?

Nie będę próbował Cię przekonać do zbudowania Kaeyi – osobiście nie uważam jej za najlepszą postać, ale i tak jest solidna i moim zdaniem najlepsza spośród postaci startowych, jeśli nie uwzględnisz Podróżnika.

Zacznijmy od DPS. Teraz od razu pojawia się kolejne pytanie: czy chcesz, aby był DPS-em fizycznym czy krio??

Jeśli chcesz, by był DPS-em, musisz zainwestować w jego podstawowe ataki, niezależnie od tego, jaką drogą pójdziesz. Daj mu porządny miecz.

W przeciwieństwie do Razora, który prawie zawsze jest stworzony do zadawania obrażeń fizycznych, możesz wybrać obie drogi. Kaeya ma jeden z najwyższych mnożników obrażeń dla swoich podstawowych ataków spośród wszystkich użytkowników miecza w grze. Więc używanie go jako DPS z drużyną nadprzewodników (aby zmniejszyć odporność fizyczną wrogów) ma sens. Jego szybkie zastosowanie krio jest bardzo przydatne, a jeśli sparujesz go z kimś takim jak Fischl, który ma bardzo niezawodne zastosowanie elektro, możesz mieć prawie ciągłe reakcje nadprzewodnictwa.

W przypadku budowy fizycznej nie powinieneś skupiać się na cryo – umiejętności Kaeya i rozerwanie są głównie po to, by zadawać obrażenia od żywiołów, ich głównym celem nie są obrażenia. Zamiast tego, chcesz zadawać jak najwięcej obrażeń fizycznych.

Jeśli chodzi o broń, dobrym wyborem jest Prototypowy Gniew u kowala – dostajesz go za darmo po ukończeniu misji Archona, a jeśli chcesz, możesz wytworzyć więcej, aby go ulepszyć. Ma premię do obrażeń fizycznych jako substytut, czyli to, o co ci chodzi.

Jeśli chodzi o artefakty, co najmniej 2 sztuki Krwawego Rycerstwa, aby uzyskać premię 25% do obrażeń fizycznych. Możesz użyć pełnego Bloodstained, jeśli planujesz często używać naładowanych ataków, lub połączyć go z 2 kawałkami Gladiator’s Finale, aby uzyskać 18% wzrost ataku. Możesz też wybrać całkowicie Gladiatora, który jest całkiem solidnym wyborem dla każdego DPS-a walczącego wręcz.

Chcesz mieć obrażenia fizyczne jako główną statystykę w pucharku, z Attack %, Crit Rate i Crit Damage jako substytutami. W miarę postępów umiejętności krytyczne stają się lepsze od ataku. Elemental Mastery i Energy Recharge są mniej ważne, ponieważ ten build to po prostu „mocne uderzenie z domieszką obrażeń od lodu”, ale i tak są lepsze niż Def czy HP.

W przypadku budowy cryo masz kilka opcji. Dzięki nowemu zestawowi, Blizzard Strayer, który pojawił się w aktualizacji Dragonspine, masz o wiele większy wybór niż poprzednio. Możesz wybrać 2 sztuki Blizzard Strayera i 2 Gladiatorów, ogólny wszechstronny build z lekkim naciskiem na cryo (ten zestaw – 2 sztuki żywiołów/fizycznych i 2 sztuki Gladiatorów – jest całkiem dobry dla większości postaci DPS, ale nie jest najlepszy dla wszystkich). Nie jest to jednak prawdziwa konstrukcja krio, a raczej hybryda kriofizyczna.

Możesz też wybrać 4-częściowego Blizzard Strayera, uruchomić drużynę zamrażającą z hydroużytkownikiem, jak Barbara lub Mona, i zyskać 40% Crit Rate, gdy twoi wrogowie są zamrożeni. Jest to prawdopodobnie lepsza opcja, ponieważ Crit Rate wbudowany w premię do zestawu pozwala na pewną swobodę w doborze substytutów artefaktów i broni.

Podmianki artefaktów są takie same jak wyżej, ale Elemental Mastery i Energy Recharge są tu ważniejsze, ponieważ potrzebujesz więcej czasu na umiejętności i rozerwanie, jako że są one znacznie większym źródłem obrażeń niż w przypadku budowy fizycznej.

Większość postaci radzi sobie lepiej z budową elementarną niż fizyczną. Razor, ponownie, jest jednym z nielicznych wyjątków.

Co do broni – nie wymienię tutaj wszystkich możliwych mieczy. Do podmian potrzebujesz Crit Rate, Crit Damage lub Attack Percent, a pasywna powinna być czymś, co zadaje obrażenia. Przeczytaj dokładnie opisy i upewnij się, że możesz z nich korzystać – jeśli wymagają tarczy do aktywacji, musisz mieć postać z tarczą.

Miecz Blackcliffa ze sklepu Starglitter lub Żelazne Żądło od kowala są w porządku. Pasywna umiejętność Żelazne Żądło jest fajna, ponieważ zwiększa atak po zadaniu obrażeń od żywiołów – umiejętność Kaeya ma krótki czas odnowienia, więc powinna być włączona prawie cały czas – ale substytutem jest mistrzostwo żywiołów, prawie bezużyteczne, ponieważ reakcja Zamrożenia nie zadaje żadnych obrażeń. Lód można przełamać za pomocą claymore’a, który zadaje obrażenia. Czarny Miecz z Battle Passa to także dobry nabytek, dobry dla każdego DPS-a mieczem i jedna z najlepszych broni Keqinga.

Jeśli chodzi o trzy gwiazdki, możesz użyć Chłodnej Stali lub Zwiastuna Świtu, ale pamiętaj, że broń trzygwiazdkowa ma niższy atak bazowy niż cztero- i pięciogwiazdkowa. Żadna z wymienionych przeze mnie broni nie jest warta poważnych inwestycji, ponieważ odpadają one w późnej grze.

Teraz, wspieraj Kaeyę. Dla mnie Kaeya jest świetnym wsparciem, ponieważ wraz z rozwojem zyskuje doładowanie energii. Planuję ostatecznie zbudować go jako wsparcie, ponieważ moją jedyną inną jednostką krio jest Chongyun, który sprawia, że kompety drużynowe są nieco trudniejsze ze względu na sposób działania jego umiejętności.

Wsparcie, chcesz mieć premię do cryo, więc znowu, co najmniej 2 sztuki Blizzard Strayer, ponieważ supporty są tam głównie dla ich umiejętności i burstu. Doładowanie energii jest kolejnym ważnym elementem, który zwiększa jego rozerwanie, a także mistrzostwo żywiołów. Nie zawracaj sobie głowy obrażeniami fizycznymi, nie będziesz z nim atakował na tyle, aby to uzasadnić. Dla Kaeya, doładowanie energii nie jest aż tak ważne, ponieważ dostaje je po awansie, ale posiadanie dodatkowego nie zaszkodzi.

Noblesse Oblige, który daje niezły wzrost obrażeń jego wybuchowi za bonus 2 sztuk i całej drużynie za pełny zestaw, jest również ważny. Zauważ, że efekt czterech elementów nie kumuluje się, więc jeśli masz już w drużynie jednostkę Noblesse, nie będzie to zbyt użyteczne. Jest to przydatne, ponieważ, o ile nie zmieniasz często członków drużyny, Kaeya nie będzie na polu walki za każdym razem, gdy jego umiejętność żywiołowa jest dostępna do użycia, więc większość obrażeń będzie prawdopodobnie pochodzić z jego wybuchu.

Możesz mieszać i dopasowywać artefakty i broń do woli, to ma być tylko ogólny zarys. (Sub DPS to kolejna opcja, której nie opisałem, ale w zasadzie mieszasz build DPS z supportem).) Ponownie, nie musisz się martwić o budowanie postaci, dopóki nie znajdziesz się w połowie lub późnej fazie gry.

To wszystko, dziękuję za lekturę i życzę powodzenia w rzucaniu substytutów artefaktów.

Zapomniałem dodać – talenty. DPS będzie potrzebował najpierw rozwinąć swoje podstawowe ataki, support bardziej potrzebuje umiejętności i rozerwania.

Jak oceniasz artykuł?
Genshin1